Gå til indhold

Du skal nu søge om adgang til DMS Eksport og DMS Forsendelse (NCTS)

Hvis din virksomhed er en af de mange virksomheder, der udarbejder og indsender angivelser til eksport og/eller forsendelse, skal du snart til at bruge den nye løsning DMS Eksport og DMS Forsendelse (NCTS). De første virksomheder kan bruge løsningen fra 1. maj 2023, men først skal virksomhederne søge om adgang til DMS.

Alle danske virksomheder, som udarbejder og indsender eksport- og/eller forsendelsesangivelser, skal i løbet af 2023 tage den nye løsning til eksport og forsendelse i brug. Det gælder, uanset om virksomheden udarbejder angivelser på egne vegne eller på vegne af andre virksomheder. Din virksomhed kan ikke teste den nye løsning eller tage den i brug, før virksomheden har fået adgang.

Søg om adgang allerede nu

Søger du om adgang til DMS nu, får din virksomhed mulighed for at teste DMS Eksport og DMS Forsendelse allerede fra 1. marts 2023. Du får dermed tid til at klargøre virksomheden til overgangen og sikre, at medarbejderne bliver trygge ved at bruge løsningen. Derudover har vi mulighed for at hjælpe dig i længere tid.

Når du har adgang til DMS, kan du:

  • tildele roller og rettigheder til virksomhedens medarbejdere
  • teste løsningen fra 1. marts 2023
  • tage løsningen i brug i et tildelt tidsrum begyndende fra 1. maj 2023.

Søg om adgang til DMS (skat.dk)

Information om videre forløb

Når din ansøgning er blevet behandlet, vil du i løbet af et par uger modtage information om det videre forløb. Herefter får du teknisk information om fx etablering af adgang til DMS System-til-system og DMS Online, ligesom du vil få mulighed for at tilkendegive, hvornår din virksomhed ønsker at begynde at bruge løsningen.

I forløbet kan du forvente at høre fra Toldstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Netcompany, som er systemleverandør.

Vi lukker for oprettelse af nye angivelser i e-Export 1. september 2023

Det nuværende eksportsystem, e-Export, og forsendelsessystemet NCTS lukker for oprettelse af nye angivelser 1. september 2023. Det betyder, at du ikke længere kan oprette nye angivelser, hvis din virksomhed ikke er klar til at tage den nye løsning i brug, men skal i stedet have en toldrepræsentant til at indsende angivelser, indtil virksomheden bliver klar.

Har du spørgsmål?

Kontakt Toldstyrelsens Servicedesk på systemudvikling@toldst.dk.