Gå til indhold

Vi lancerer en hotline til spørgsmål om de nye systemer

I løbet af 2021 lancerer Toldstyrelsen en telefonisk hotline, der er dedikeret til spørgsmål om udviklingen og implementeringen af de nye it-systemer.

Den telefoniske hotline skal give virksomheder mulighed for at få svar på spørgsmål, lige når de opstår. Vi åbner for den nye hotline i løbet af 2021, da vi forventer, at der vil være et ekstra behov for at kunne få svar på eventuelle spørgsmål op til de store releases.

Gode erfaringer med Brexit-hotline

Toldstyrelsen har god erfaring med at etablere hotlines, senest i forbindelse med Brexit. Brexit-hotlinen bliver flittigt brugt af virksomhederne. Vi håber, at det samme vil være tilfældet for den nye hotline til spørgsmål om de nye it-systemer.

Peter Bürgel Nielsen, handelsdirektør i Toldstyrelsen, forklarer om vigtigheden af den nye hotline:

– Det er vigtigt, at vi er tilgængelige for erhvervslivet, og den mulighed har vi netop gennem en hotline om de nye it-systemer. Vi ønsker, at udviklingen og implementeringen af de nye systemer sker så gnidningsfrit som overhovedet muligt for erhvervslivet. Der er heller ikke nogen tvivl om, at en hotline vil give os et værdifuldt indblik i, på hvilke områder der er behov for ekstra kommunikation fra Toldstyrelsen.

Vi melder naturligvis ud, når den præcise dato for åbningen af den nye hotline er på plads.

Har du spørgsmål?

Kontakt EUTK.kom@toldst.dk.